Lunch bowl – miska pełna witamin!

Tagi:

Po raz pierwszy miałam okazję spróbować tego nietypowego dania w przytulnej wegetariańskiej knajpce na przedmieściach Wiednia. Pełna miska warzyw, past oraz pełnoziarnistego pieczywa zjedzona w porze lunchu zaspokoiła mój wilczy głód, a uczucie przyjemnej sytości, lecz jednocześnie lekkości, towarzyszyło mi przez kolejne godziny – aż do późnego popołudnia.
Po powrocie do Polski odkryłam, że podobne danie można zjeść także w jednej z wrocławskich restauracji. Nie zawsze mamy jednak ochotę, czas i sposobność, aby zjeść na mieście – warto wiedzieć więc w jaki sposób przygotować lunch bowl we własnej kuchni!
Lunch bowl
Lunch bowl to alternatywa dla zupy, serwowana w podobny sposób – również w misce. W tym wypadku miska może być jednak nieco większych rozmiarów niż standardowe naczynie, z którego zajadamy nasze ukochane zupy. Wypełniona zostanie ona po brzegi produktami bogatymi w witaminy i składniki mineralne – tak, aby uzyskać pełnowartościowy posiłek.
miska pełna witamin
W skład posiłku wchodzą przede wszystkim warzywa i produkty zbożowe, a także porcja tłuszczu. Danie idealne dla wegetarian, gdyż zazwyczaj nie zawiera mięsa. Wszystko zależy od upodobań przygotowującego daną michę!
Lunch bowl to kulinarna propozycja, którą można zajadać przez cały rok, cyklicznie ją modyfikując i urozmaicając – nie sposób więc, aby nam się znudziła. W zależności od pory roku oraz dostępności produktów dominowały będą różne warzywa, ryby czy kasze. Ważne jest zachowanie odpowiednich proporcji, a więc zdecydowana przewaga surowych warzyw.
owoce i warzywa
Lunch bowl bez problemu przygotujemy nie tylko w domu, ale także w pracy. Jest to także idealna propozycja na pożywną kolację. Na mniejszy głód – jedna miska na dwie osoby będzie w sam raz!
Mam kilka swoich ulubionych kompozycji. Wśród składników, które nazywam „pewniakami” (smakują, przyciągając kolorami i wartościami odżywczymi) znajdują się: buraki, bataty, awokado, fasola, ciecierzyca, świeży szpinak, kasza jaglana, komosa ryżowa, hummus, oliwa. Warto dodać także produkty z grupy tzw. superfood, o których niedawno pisała Agata. Wiosną pod lupą zdecydowanie nowalijki!
przepisy z owoców i warzyw
Jakie przepisy z owoców i warzyw?
Pomysły na lunch bowl – w różnych wariacjach – już niebawem na blogu, bądźcie czujni!

Zobacz też

Napisz komentarz.

Twój email jest niewidoczny dla innych. Pola wymagane są zazaczone *